The Dutchies on tour West Canada part 2

16 mei 2018 - Revelstoke, Canada

Nog 2 weken te gaan ,reispapieren zijn binnen.
Hopelijk word het weer nog iets beter ,we hebben er zin in.

Zo de reis is begonnen ..NS heeft werkzaam heden dus dan weet je het wel .afin 10:06 2 mei we zijn onderweg .verwachtte reistijd incl alles ca 15 uur en 9 uur terug in de tiijd . Sandman hotel .Richmond nu 21 uur verder na het opstaan gister ochtend ,pick up time voor de camper is geregeld ,bij de buren .Moxie's wat vitaminen opgedaan tijd voor slapie doen.Was een lange dag 3 mei vandaag ons huis op wielen ophaald duurt ff maar dan heb je ook wat een 28 ft csmpertje ,boodschappies ingeslagen en neergestreken in Burnaby Rv campground ,best nog wel groot met rijden ...maar alles went....morgen naar Suspension brigde en dan door naar whistler ...laterzzz Zo de Suspension brigde was super ..toen op naar Whistler waar we onze 1e zwarte beer mochten zien ,en natuurlijk ff naar Olympic plaza ..mooi duur dorp / stad toen in twijfel hoppa gas erop en naar Lillooet dat liep ff a ders dan grpland...wegversperring was een lading sneeuw naar benee gekomen en de weg zat 1,5 dag dicht ,voor ons een wachttijd van ca 4 uur ,,wel gezellig ..onderweg naar Clearwater ..cu Goedenmorgen all ,,voor ik slapen ga ff bijwerken voor dat ik tijdje wi fi loos ben . Vandaag mooie rit gehad van Lillooet naar 100 mileshouse ,ff boodschappies gedaan heerlijk een brunch gedaan bij T Hortens en voila op naar Clearwater ,Grey valley parks ook maar gedaan ,3 waterfalls where open the others and campings where closed ..long winter overhere ...maar was mooi nu lkkr slapen op naar mount Robson ca 220 km enwe gaan een uur terug in de tijd word -8 .....oja temp ca 22 graden Dat was weer een mooie rit over Route 5 naar Mount Robson ,maar ook hier het seizoen nog gesloten ivm de lange winter dus ff stukkie terug nasr Valemount en een relaxte zondag ff een zonnige bar opgezocht met een paar local beers en op gemak weer terug gewandeld ..oja voor half geld een parkpas op de kop getikt :-) ....laterzz en succes met de werkweek . Zo vandaag al weer 9 mei ,al weer een paar dagen in Jasper ..Medicen lake ,,Maligne lake bevroren ..maligne canyon mooie hike ..met de skytram naar 2500 mtr hoogte indrukwekkend .. Overdag mooi weer ..s nachts tegen het vriespunt cya Zo we zijn er weer vanochtend vroeg op pad ,de Icefieldparkway 93 the road to go ...Athabasca waterfall / glacier ....Kerkeslin ,,Sunwapta en the Colombia Icefield ( ge wel dig ) en toen op weg naar Red Deer waar we een gezellig weeknd gaan houden met Canadians .. Haaj all vandaag alweer de 16e mei tijd vliegt ,na een gezellig weekend met de Canadians ff naar het Tyrrell museum geweest 165 km ..of het niets iets is zijn we op Zondag naar Banff gereden ,wat een natuur weer. Ge wel dig ..nog een hoop gesloten ,seizoen start as weekend .De bus gepakt en naar de Gondola in Banff of 63 cad of 2,5 km lopen naar de top van de Sulphur ...okay blijven Holla ders he ,,2 naproxsan 2 para en gaan met die banaan .. .jawel 2,20 uur we made it !!! En wat een uitzicht ,de boete de volgende dag dus dinsdag niet veel gedaan . Vandaag in Revelstoke waar we de plaatselijke mount maar eens gaan bekijken . Oja ..word gek van de muggen hier ,zo groot als sprinkhanen . Sorry ,tijdje niet bijgehouden ivm slecht og geen wi fi .. Revelstoke en plaatselijke national park was nig een hoop dicht ivm weer en/ of seizoen nog niet open ..Emerald lake een mooi groot meer ,nog helemaal bevroren maar wat een vieuw ..wauw Vandaar uit doir naar Merritt waar we 3 dgn hebben gebivakeerd en dit dorp staat vaak onder water door de smeltende sneeuw en het water geen uitval heeft behalve het dorp onder water te zetten ..vorig jaar stond het blank en nu werden weer alle zeilen bijgezet om het water af te voeren ..wel mooi wandel gebied met behouden western gebouwen die gebruikt worden door div winkels ,stadhuis enz . Via de 5 naar Hope onze laatste bestemming voir we weer naar VC moesten om af te reizen .bij Hope zijn de Othello tunnels gemaakt in de vorige eeuw om met een trein te laten lopen Via de valley road hike een mooie uitputtende slijtage slag om zo weer terug te keren bij de park spot De 22e de RV ingeleverd en na een lange dag van ca 23 uur incl vliegtijd weer terug op ned bodem ... Een aanrader ..voir een ieder en start in Calgary dan nasr Vancouver scheelt je nog een aardige duit ..daar de tax in Alberta een stuk lager is dan in BC Brtisch Colombia
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Rob RR Roenhorst:
    25 april 2018
    Al is het weer ruk, dan nog gaan jullie.
    Max genieten en met goede verhalen en foto's terug komen.
    Na afloop een avondje met bbq en een biertje erbij nog een keer nagenieten.
  2. Ron:
    25 april 2018
    Komt helemaal goed,Rob thy
  3. Frank:
    Goede reis.
    Frank en MC
  4. Ron:
    1 mei 2018
    Thx ...just follow the Bears ;-)
  5. Hans Hooft:
    Maak ze gek daar in Canada. Fijne vakantie. Groet Hans